allegiant 2016 recenzie

Gen: Aventura, SF, Actiune
Data aparitiei: 11 Martie 2016 (Romania)
Durata: 2 ore
Filmul de azi - Nota: 5.5/ 10

Regia: Robert Schwentke | Scenariul: Noah Oppenheim, Adam Cooper

Un film cu: Shailene Woodley, Theo James, Naomi Watts, Miles Teller.

Asadar tocmai ce am terminat de vazut filmul Allegiant. Nu pot spune ca eram super nerabdator sa il vad, dar daca tot vazusem primele doua filme, am zis sa infrunt pana la capat si sa il vad si pe al treilea. Nu ma plang, mi-a placut primul film, iar al doilea a fost cat de cat. Despre al treilea ma asteptam sa fie acceptabil.

Pentru cei care nu vor spoilere, mai mult sau mai putin subtile, recomand cititul pe proprie raspundere, desi filmul a aparut de vreo jumatate de an. Oricum, ideea e ca e putin trasa de par aceasta parte a treia, cam ca toate partile trei a acestor tipuri de filme. Conflictul e baza din nou, de data asta e putin neacoperit de catre scenaristi, sau poate pretentiile mele au fost prea mari. Ideea e ca intre rebeli, apar tot felul de rebeliuni noi si conflicte, cu privire la a-i executa sau nu pe "tiranii de dinainte". De aici pana la faptul ca mamica lui Patru, adica sefa conducatoare lidera si nesigura pe ea, sa se apuce sa ia decizii radicale desi habar nu are ce face, e doar un pas.

De suparare, astia doi isi iau jucariile si pleaca la periferie, unde dau peste alta societate care cica ii controleaza pe astialalti si ca totul este doar un experiment pentru a vedea cine e pur si cine nu. Acum, faza e ca se creeaza un conflict intre protagonisti si noul lor mediu de trai, ignorandu-se oarecum conflictul "de acasa", la care se revine abia in finalul filmului.

Se introduce desigur si metoda codurilor de bare, adica oamenii sunt insemnati ca niste animale sau roboti, incercand cumva sa faca ceva "cool" din asta, desi mi se pare ceva groaznic, mai ales ca sunt zvonuri ca s-ar implementa si in viata reala asa ceva. Revenind la filmul nostru, Tris afla ca ea e pura si toti astialalti sunt destul de fraieri. E pacalita initial de catre David, "Big Boss"din noul oras, si nu il ajuta pe super barbatul 4, ca sa salveze Chicago. Rebelul de 4 se duce sa salveze singur Chicago dar pentru ca e impuscat, ajunge sa zaca exact ca un mort la periferie, de unde e luat de divergenti... sau neinfricati, sau... ma rog, soldatii mamei sale. Face putin pe eroul dupa care devine destul de penibil, si aici e vina scenaristilor. Ajunge in inchisoare dupa care iar incepe sa se bata, iar apare Trist, iar papagalul de Peter iar tradeaza. Sunt curios pana cand o sa il tot inghita pe asta. In fine, ideea e ca pe final, Tris le explica cetatenilor din Chicago ca sunt manipulati si fac parte dintr-un experiment, si trimit un fel de bomba la periferie ca sa arunce ceva in aer, insa n-am inteles daca mor toti sau doar holograma aia. Sunt foarte multe subiecte tratate cu superficialitate in film, asa cum am tratat si eu detaliile si explicatiile din aceasta recenzie, incercand sa nu dau foarte multe spoilere.

Overall, filmul ar merita vazut daca ati vazut primele doua parti, altfel... nu chiar. E destul de plictisitor pe alocuri, insa daca va place povestea de dragoste dintre cei doi, have a look.
loading...