RISEN - Misterul Înălțării (2016) - RECENZIE

Gen: Actiune, Aventura, Drama
Data aparitiei: 22 Aprilie 2016 (Romania)
Durata: 1 ora si 47 minute
Filmul de azi - Nota: 8.5/ 10

Regia: Kevin Reynolds| Scenariul: Paul Aiello

Un film cu: Joseph Fiennes, Tom Felton, Peter Firth

Filmul Risen este o poveste biblica amestecata cu putina fictiune. Care e fictiunea? Fictiunea reprezinta personajul in plus din acest film, si anume Clavius necredinciosul. Actiunea se petrece in perioada rastignirii pe cruce a Mantuitorului Iisus Hristos. Clavius asista la aceste momente si inca de pe atunci simte ca ceva nu este in regula si ca "acel om" rastignit, nu este un simplu om. Pentru ca intra oarecum in atributiile sale, Clavius, alaturi de ajutorul sau Lucius, este pus sa ancheteze la cateva zile dupa, disparitia trupului lui Iisus, in conditiile in care la trei zile, disparuse, asa cum apare si in Biblie. Desi sunt multe interese la mijloc, intentiile lui Clavius sunt cat se poate de sincere si acesta vrea cu orice pret sa
afle ce s-a intamplat de fapt si care este Misterul Inaltarii. Anchetand si mituind diverse personaje, Clavius reuseste intr-un final sa il cunoasca pe Iisus Hristos, care reinviase, si era in carne si oase in fata tuturor. La inceput, acesta este socat, insa reuseste sa ramana suficient de lucid incat sa paraseasca "tabara romana"din care facea parte si sa ii urmeze pe Cei 12 Apostoli, impreuna cu Iisus Hristos. Viata lui avea sa se schimbe in acel moment.

Per total, un film bun care nu altereaza deloc povestea biblica, pentru ca personajul fictional introdus nu are o influenta asupra faptelor lui Iisus Hristos sau a apostolilor. Un film care merita vazut atat de crestini cat si de cei mai putin credinciosi, datorita faptului ca poate sa deschida ochii multor oameni. Filmul e interesant si pentru faptul ca nu incearca in nici un fel sa vorbeasca despre anumite religii si pentru ca arata istoria asa cum s-a petrecut ea.