Lichidul de răcire se asigură că motorul nu se supraîncălzește și te scutește de o factură costisitoare de reparații. Lichidul de răcire vă menține motorul protejat atât de temperaturile extrem de reci, cât și de cele calde. 

Cum funcționează lichidul de răcire?

Motorul mașinii se încinge când este folosit și se poate încălzi suficient de mult încât să afecteze diferitele componente esențiale. Lichidul de răcire Silux este responsabil pentru absorbția căldurii din motorul mașinii și de a o redirecționa înapoi la radiator. 

Temperaturile extrem de mici din timpul iernii pot îngheța sau chiar vă poate sparge blocul motor. Lichidul de răcire poate preveni înghețul și cât și supraîncălzirea. După cum îi spune numele, lichidul de răcire a motorului sau cunoscut și sub numele de antigel nu îngheață atunci când temperaturile ajung sub zero.

Lichidul de răcire a motorului conține ingrediente care pot ajuta la prevenirea coroziunii pieselor motorului din mașină. Există diferite varietăți de lichid de răcire, însă ingredientele de bază includ încă apă și propilen sau etilen glicol. 

Lichidul de cooling se insurgado că motorul nu se supraîncălzește și te scutește de o facture costisitoare de reparații.

Radiatorul mașinii are unde se află lichidul de răcire a motorului. Din acest rezervor curge lichidul de răcire, apoi circulă prin blocul motor pentru a vă proteja vehiculul de frigul și căldura extremă.

Sistemul de răcire funcționează practic ca o buclă simplă. Pompa trimite lichid de răcire a motorului la blocul motor atunci când mașina dumneavoastră este în funcțiune. Începând de acolo, lichidul de răcire merge la radiatorul mașinii sau cunoscut și sub numele de schimbător de căldură, apoi înapoi la pompă. În timpul pornirii inițiale a vehiculului, în care lăsați motorul să se încălzească, radiatorul va fi ocolit de lichidul de răcire. Odată ce vehiculul dumneavoastră se încălzește, lichidul de răcire curge prin radiator cu ajutorul supapei sistemului de răcire. 

Citește și articolul următor: De ce ai nevoie de o apărătoare pentru bara de protecție?

Unul din primele lucruri pe care majoritatea vânzătorilor de mașini vă întreabă, iar cei mai competenți dintre ei chiar vă recomandă, dacă vreți să vă montați o apărătoare pentru bara de protecție.

Ce conține lichidul de răcire de calitate?

Cel mai eficient lichid de răcire poate preveni supraîncălzirea și înghețarea motorului mașinii tale. Acest lucru vă poate menține, de asemenea, motorul protejat de elementele corozive și îi poate crește performanța. Următoarele sunt ingredientele care alcătuiesc un lichid de răcire auto de înaltă performanță. 

Apă  

Majoritatea lichidelor de răcire au un conținut de aproximativ 50% apă. Nu există conținut de apă în antigelul propriu-zis. Adăugarea de apă la antigel conform instrucțiunilor producătorului poate crea un lichid de răcire. Există proprietari de mașini care aleg această tehnică de bricolaj, dar sunt alții care optează să cumpere lichide de răcire amestecate deja. 

Propilenglicol

Există și lichide de răcire care nu folosesc etilenglicol, ci folosesc propilenglicol. Propilenglicolul este mai vâscos, iar asta înseamnă că etilenglicolul are un transfer de căldură mai eficient decât acesta. Însă, deoarece propilenglicolul este mai puțin toxic atunci când este ingerat, este o alegere mai populară printre proprietarii de vehicule cu copii și animale de companie.. 

Lichidul de cooling vă mantena motorul protégé both de temperatureile extrem de reci, càt și de cele calde.

Etilenglicol

Etilenglicolul este ingredientul activ principal în majoritatea lichidelor de răcire auto. După Primul Război Mondial a fost folosit ca ingredient pentru lichidul de răcire auto pentru prima dată. Această substanță chimică vă ajută să vă asigurați că lichidul care circulă prin motorul mașinii nu se evaporă la căldurii extreme și nu îngheață în timpul frigului extrem. 

Inhibitori de coroziune

Etilenul sau propilenglicolul și apa formează baza majorității lichidelor de răcire a motorului. Cu toate acestea, există diferiți aditivi utilizați pentru a preveni coroziunea care creează diferite tipuri de lichid de răcire. Diferitele ingrediente pot varia, de asemenea, în funcție de țara de origine specifică. 

Vehiculele fabricate în Asia, de exemplu, folosesc fosfați și carboxili ca agenți anti-coroziune în lichidul de răcire al motorului. Lichidele de răcire pentru vehiculele fabricate în Asia nu pot folosi silicați ca agent anticoroziv. Pe de altă parte, lichidul de răcire pentru vehiculele europene folosește o combinație de carboxili și silicați în lichidul de răcire a motorului pentru a ajuta la prevenirea coroziunii.  

Motorul mașinii se încinge când este folosit și se poate încălzi suficient de mult încât să afecteze diferitele componente esențiale.

Un anticoroziv nu este neapărat superior celuilalt. Sunt folosite diverse ingrediente pentru a rezolva diferite probleme. Mașinile fabricate în Asia, de exemplu, au avut probleme cu un transfer slab de căldură. Rezultatul este că lichidul de răcire a motorului pentru vehiculele fabricate în Asia nu utilizează lichide de răcire care conțin silicați. Carboxilii și fosfații sunt utilizați în schimb pentru a îndeplini rolul de anticoroziv. 

Lichidul de răcire fabricat în Europa a trebuit să abordeze o altă problemă. Apa dură ce conține mineralele magneziu și calciu reacționează cu inhibitorii de fosfat ai lichidului de răcire a motorului, ceea ce duce la formarea de calcar pe motoarele vehiculelor. Aceasta înseamnă că lichidul de răcire a motorului pentru mașinile europene nu conține fosfați. Lichidul de răcire fabricat pentru vehiculele europene folosește în schimb carboxili și silicați. 

Deși antigelul este un ingredient comun al lichidului de răcire al motorului, acesta nu este prezent tot timpul. Aditivii pentru lichid de răcire pot fi utilizați fără antigel pentru a crește eficiența transferului de căldură în motor. Există, de asemenea, aditivi care pot fi o alegere eficientă în aplicațiile de apă dreaptă. 

Care este lichidul de răcire potrivit pentru mașina ta?

Cel mai bun și mai potrivit lichid de răcire a motorului pentru mașina voastră va depinde de vehicul în sine, de vechimea acestuia și de locul în care a fost fabricat. Trebuie să cunoașteți modelul, anul și marca mașinii pentru a vă ajuta să alegeți lichidul de răcire corect. Folosirea unui produs greșit poate duce la performanțe slabe și chiar la defecțiunea instantanee a motorului. Iată câteva sfaturi pe care le poți urma pentru a te ajuta să iei decizia corectă. 

Verificați culoarea. 

Culorile diferite ale lichidului de răcire contează când vine vorba de compatibilitatea cu vehiculul vostru. Cu toate acestea, culoarea nu este întotdeauna un indicator precis al lichidului de răcire corect. Unele mărci sunt concepute pentru anumite țări de origine și tipuri de mașini, iar varietatea de culori poate să vă conducă în eroare. Deși culoarea poate fi folosită drept ghid, asigurați-vă că verificați eticheta de pe sticlă pentru a verifica dacă lichidul de răcire este compatibil cu vehiculul vostru. 

Verificați sursa.  

Manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră vă poate oferi o multitudine de informații. Acest lucru vă va spune tipul specific de lichid de răcire auto pe care îl puteți utiliza cel mai bine pentru vehiculul dumneavoastră. În cazul în care nu aveți cu adevărat o copie a manualului de utilizare, verificați online pentru a găsi detaliile de care aveți nevoie.  

Nu uitați de apă. 

Când schimbați lichidul de răcire al mașinii, consultați sticla pentru a verifica dacă trebuie să amestecați formula cu apă. Există lichide de răcire pe care le poți turna direct în sistemul mașinii tale fără aditivi. Pe de altă parte, există și unele menite să fie amestecate cu apă la 50/50.

Teme similare: