Antigelul sau lichidul de răcire este probabil cel mai important lichid de sub capota vehiculului, deoarece răcește temperatura motorului pentru a preveni supraîncălzirea. El nu ar trebui să lipsească niciodată din sistemul mașinii voastre dacă nu vreți să aveți probleme serioase cu mașina.

Ce se întâmplă dacă nu există lichid de răcire în mașina ta? 

Lichidul de răcire circulă prin întregul motor pentru a menține temperatura de lucru adecvată a diferitelor componente. Odată ce lichidul de răcire se epuizează în timp ce sunteți pe drum, mai jos sunt câteva dintre lucrurile care se vor putea întâmpla: 

Antigelul
Antigelul pentru mașină

Indicator de temperatură funcționează anormal sau se aprinde o lumină de avertizare pe bordul mașinii

Semnul numărul unu că vehiculul nu are suficient lichid de răcire este faptul că indicatorul de temperatură urcă sau se aprinde o lumină de avertizare pe bordul mașinii. 

Video: Ești sigur sigur că folosești antigelul care trebuie?

Deteriorarea diferitelor piese ale motorului

Atunci când vehiculul nu are o modalitate de a se răci, dar pur și simplu continuați să conduceți, riscați să deteriorați unele piese ale motorului dacă acestea sunt prea fierbinți. Nu va duce doar la facturi costisitoare pentru reparații, deoarece se poate ajunge și la daune ireparabile și permanente. Unele componente care ar putea suferi o defecțiune din cauza supraîncălzirii sunt următoarele: 

  1. Garnitura de chiulasă
  2. Pompa de apă
  3. Capul de la cilidri
  4. Distribuția de la piston și cilindri
  5. Manivela
  6. Tijele conectoare

Decuplare automată

Dacă aveți o mașină modernă, aceasta va veni deja echipată cu funcția de decuplare automată a motorului. Această funcție este concepută pentru a preveni deteriorarea odată ce motorul începe să se încălzească din cauza lipsei de antigel. Nu puteți conduce vehiculul mai departe până când nu se răcește. 

Alte semne că lipsește antigelul

În afară de problemele mecanice cauzate de lipsa de lichid de răcire sau absența completă a acestuia, veți întâmpina și alte probleme, cum ar fi lipsa controlului asupra sistemului de încălzire interior, o capotă extrem de încinsă, și abur ieșind desub capotă. Odată ce observați aceste semne, trageți imediat pe dreapta pentru a preveni mai multe daune. 

Motoarele moderne și modul în care reacționează la supraîncălzire și la lipsa lichidului de răcire 

Dacă rămâneți fără antigel, nu veți avea o pagubă imediată, deoarece depinde în continuare și de tipul de mașină pe care o conduceți. La mașinile moderne de ultimă generație, ECU sau unitatea de comandă a motorului are de obicei un sistem de siguranță sau de urgență, care reduce riscurile de deteriorare prin trecerea cilindrilor într-o altă secvență. Asta înseamnă că, de la intrare, aerul rece va ajunge treptat la fiecare banc de cilindri pentru a permite restului ansamblu să se răcească ușor între combustii. Vă oferă șansa de a conduce mai departe chiar dacă aveți un motor supraîncălzit, acest sistem este uneori suficient pentru a ajunge acasă sau la un garaj. 

După cum a fost menționat mai devreme, majoritatea mașinilor de astăzi au un sistem de oprire automată menit să protejeze motorul de daunele cauzate de supraîncălzire. Acest sistem folosește termostatul sistemului de răcire pentru a tăia puterea de la motor odată ce temperatura ajunge la un nivel critic. Înseamnă că nu vă puteți reporni mașina până când nu se răcește suficient.

Teme similare: