Cadourile promoționale sunt acele articole, inclusiv căni sau pixuri, care sunt realizate cu logo-ul sau numele companiei. Acestea sunt cunoscute și sub alte denumiri, cum ar fi swag, marfă, produse de marcă sau bunuri promoționale. 

Aceste cadouri sunt folosite pentru a promova compania, așa cum sugerează și numele lor, și pot fi oferite sub formă de obiecte promoționale pentru a crește gradul de conștientizare a mărcii sau pot fi vândute consumatorilor fideli. Distribuite gratuit sau la un cost foarte mic și oferind brandurilor numeroase beneficii interesante, produsele promoționale se numără printre cele mai prietenoase strategii de marketing pe care o afacere le poate folosi vreodată, din punct de vedere bugetar.

Produsele promoționale funcționează cu adevărat?

Un studiu din 2016 a analizat eficiența utilizării de cadouri de marcă. S-a descoperit că mulți oameni au tendința de a păstra obiectele promoționale timp de 8 luni în medie, ceea ce poate prelungi durata de viață a cadoului dvs. cu mult peste alte tactici de marketing, cum ar fi marketingul prin e-mail sau reclamele PPC.   

Acestea fiind spuse, durata reală de păstrare a produsului va depinde întotdeauna de produsul în cauză. De exemplu, consumatorii folosesc în mod obișnuit umbrelele până la 14 luni, în timp ce pălăriile sunt adesea folosite doar 7 luni.

Cămașă de damă
O cămașă de damă poate fi un cadourile promoționale

Același studiu a arătat, de asemenea, că acești consumatori devin, de obicei, ambasadorii valoroși ai mărcii, mai mult de jumătate dintre ei predând marfa altor persoane după ce au terminat de folosit-o.

Pentru a dovedi că produsele promoționale sporesc gradul de conștientizare a mărcii, studiul a arătat că majoritatea consumatorilor și-au amintit de acele mărci care le-au oferit o pălărie sau un tricou. Pe de altă parte, un alt studiu a arătat că majoritatea destinatarilor cadourilor promoționale își amintesc numele agentului de publicitate al produsului, în timp ce alții fac afaceri cu agentul de publicitate al produsului, iar alții pur și simplu se bucură de primirea acestor articole, încă o dovadă că articolele promoționale chiar funcționează.

Scurt istoric al articolelor promoționale

Butoanele comemorative au fost primele articole promoționale cunoscute din Statele Unite, care datează de la alegerea lui George Washington în 1789. 

Cu toate că abia în ultima parte a secolului al XIX-lea s-a format o industrie organizată, la începutul thsecolului al XIX-lea au existat multe cazuri în care specialități din lemn, rigle și calendare au fost folosite ca obiecte promoționale. 

Istoria produselor promoționale

Jasper Meek, un tipograf din Coshocton, Ohio, este considerat creatorul acestei industrii. El a fost cel care a convins un magazin local de încălțăminte să furnizeze școlilor locale genți de carte de marcă cu logo-ul imprimat pe design. Jasper, împreună cu Henry Beach, un concurent local, a început curând să revândă articole promoționale de marcă, cum ar fi calendare, evantaie și genți de marmură. 

Tipuri populare de articole promoționale 

Există o listă aproape infinită de produse care pot fi marcate cu logo-ul sau numele companiei în scopuri promoționale. Deși există articole mai comune și mai populare, cum ar fi stilouri, căni, mouse pad-uri și tricouri, există, de asemenea, loc pentru creativitate atunci când se decide asupra articolelor de marcat. Iată alte câteva produse care pot fi folosite pentru promovarea companiei sau a mărcii dvs.  

Cadourile promoționale - Pixur
Pixurile sunt un cadou promoțional popular

Articole de băutură

Ideale pentru utilizare în interior sau în exterior, paharele, cănile, paharele și ceștile sunt instrumente promoționale portabile ideale. 

Note lipicioase și jurnale 

Toată lumea adoră să ia notițe, așa că de ce să nu vă asigurați că clienții dvs. au notițele lor cu ei, menținând în același timp compania dvs. în atenția lor?

Ochelari de soare

Umbrele sunt o necesitate atunci când sosesc lunile de vară. Aveți grijă ca clienții dvs. să arate întotdeauna cât mai bine cu o pereche de ochelari de soare de marcă, care oferă o modalitate unică și distractivă de a vă promova afacerea. 

Pungi Tote 

Pungile sunt, de asemenea, denumite în mod afectuos pungi de tip „swag” și sunt canalele ideale pentru branding, deoarece spațiul alb spațios oferă mai mult decât suficient spațiu pentru a găzdui logo-ul dvs. Dimensiunea lor le face, de asemenea, cele mai bune locuri de depozitare pentru restul cadourilor promoționale de marcă pe care le-ai putea avea. 

Instrumente de scris

Stilourile sunt articole cu care nu puteți da greș niciodată dacă sunteți în căutarea unui obiect pe care să adăugați logo-ul dumneavoastră. Stilourile sunt folosite zilnic, fie acasă, fie la serviciu.

Cele mai bune moduri de a utiliza produsele promoționale

Produsele promoționale sunt folosite la nivel global ca fiind cele mai bune instrumente de cadouri. Chiar dacă conștientizarea mărcii este considerată cea mai comună utilizare a acestor produse promoționale, le puteți folosi și ca instrument de vânzări, pentru a recompensa angajații sau pentru promovarea unei cauze pentru organizațiile non-profit. Există o mulțime de modalități de a utiliza eficient marfa dvs. și unele dintre ele sunt următoarele:

Magazin de brand 

Cele mai multe mărci, în special în industria berii, își vând produsele promoționale și mărfurile prin intermediul unui magazin de comerț electronic sau al unui magazin de prezentare. Acest lucru nu numai că ajută marca în acoperirea costurilor articolelor promoționale, deoarece acest lucru oferă, de asemenea, avantajul dublu de a crește gradul de conștientizare a mărcii în rândul consumatorilor care utilizează bunurile. 

Cadouri corporative 

Rămâi în pană de idei despre ce să le oferiți clienților dvs. valoroși? Obiectele promoționale care poartă identitatea și logo-ul dvs. pot fi cadoul ideal pentru a consolida notorietatea mărcii. În plus, acestea sunt, de asemenea, instrumente excelente de marketing pentru concurenți. 

Cadouri pentru angajați 

Articolele promoționale pot fi folosite și pentru a angaja noi angajați sau ca daruri anuale pentru angajații dumneavoastră. Aceste instrumente de marketing nu sunt doar eficiente din punct de vedere al costurilor, deoarece pot contribui, de asemenea, la stabilirea retenției și loialității în rândul angajaților. 

Evenimente

Obiectele memorabile de înaltă calitate pot servi drept amintiri tangibile ale evenimentului pentru participanți. 

Cadouri

Nimeni nu poate refuza cadourile gratuite. Dacă le oferiți clienților dvs. o recompensă, aceștia vă vor răsplăti și ei în schimb prin împărtășirea mărcii dvs. cu familia și prietenii de fiecare dată când vă folosesc cana, geanta, ochelarii de soare sau pixul. Cadourile de marcă sunt instrumente ideale pentru relațiile publice.   

Expoziții și conferințe comerciale 

Articolele promoționale pot fi folosite și la târguri și conferințe pentru a atrage mai mult trafic la stand sau pentru a recompensa participanții pentru sponsorizarea lor. Dacă sunt mii de participanți la un eveniment, puteți fi siguri că pachetele de produse promoționale vor fi un mare succes.  

Alegeți-vă cu grijă cadourile promoționale și folosiți-le la maxim în avantajul dumneavoastră! 

Teme similare: